Menu

IKEA spełniła dziecięce mazania! 9 letnia Alicja z Jaworzna laureatką!

  • Autor 

ikeamarzenia16Znamy laureatów konkursu ?Mazania się spełniają?

Rozstrzygnięto konkurs ?Mazania się spełniają?, którego młodzi zwycięzcy zostali projektantami wyjątkowej kolekcji pluszaków. Trafi ona do sklepów IKEA na całym świecie w listopadzie br. i będzie częścią nowej kampanii społecznej IKEA, wspierającej poszanowanie praw dzieci do rozwoju oraz zabawy. W Polsce zgłoszono 1612 prac, spośród których wybrano
20 najbardziej kreatywnych pomysłów. Finalistami zostały m.in. 4-letnia Natalia z Zabrza i 9-letnia Alicja z Jaworzna. Obok Jej praca.


Konkurs ?Mazania się spełniają? jest częścią akcji ?Pluszaki dla Edukacji?, dzięki której IKEA Foundation już od 13 lat wspiera edukację dzieci z najbiedniejszych regionów świata. Międzynarodowa akcja ma również swój lokalny wymiar. Dzięki tej niecodziennej inicjatywie najmłodsi w Polsce mieli szansę narysowania zabawek swoich marzeń. Spośród 1612 nadesłanych prac wyróżniono 20 wyjątkowych rysunków. ?Ożywiła? je Maja Mencel ze Stowarzyszenia Babiniec, dzięki której pluszaki trafiły do polskich finalistów. Wśród nich znalazły się 9-letnia Alicja z Jaworzna i 4-letnia Natalia z Zabrza. Wymarzona zabawka Alicji to brązowy piesek z niebieskimi łatami, a Natalii ? konik
z wyjątkową, fioletową grzywą. Tak, jak pozostali laureaci, małe mieszkanki Śląska otrzymały pluszaki uszyte na podstawie ich projektów.  

                                                                                                 Praca Natalii z Zabrza
ikeamarzenia16a?Wyłonienie zwycięzców okazało się nie lada wyzwaniem, ponieważ projekty wyróżniały się niezwykłą pomysłowością najmłodszych. W każdym rysunku można było dostrzec nie tylko ogromne zaangażowanie, ale przede wszystkim nieskończone pokłady dziecięcej wyobraźni. Chcemy pogratulować laureatom i podziękować wszystkim uczestnikom za przesłane prace. Cieszymy się, że mogliśmy spełnić dziecięce marzenia o wymarzonej pluszowej zabawce? ? podkreśla Agata Czachórska, P.O. Kierownika ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail w Polsce.
Na całym świecie na konkurs nadesłano ponad 52 000 prac, spośród których jury wyłoniło 10 najciekawszych. Zwycięskie projekty pochodzą z Tajlandii, Indonezji, Hiszpanii, Hong Kongu, Czech, Egiptu, Finlandii, Francji, Turcji oraz Kanady. Pluszaki stworzone na ich podstawie trafią w listopadzie br. do sklepów IKEA na całym świecie. Będą nie tylko wywoływać uśmiech na twarzach naszych pociech, ale też pomagać dzieciom. Limitowana kolekcja pluszaków będzie częścią nowej kampanii społecznej IKEA, wspierającej poszanowanie praw dzieci do rozwoju i zabawy. Od 20 listopada do 24 grudnia br. od zakupu każdej zabawki, IKEA Foundation przekaże 1 euro na rzecz poszanowania praw dzieci do prawidłowego rozwoju i zabawy w najbardziej zagrożonych społecznościach na świecie.

Nazwa marki IKEA to akronim ? skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
IKEA jest innowatorem oraz doradcą w zakresie wyposażenia wnętrz, którego celem jest tworzenie lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi. IKEA jest godną zaufania, stabilną finansowo i stale rozwijającą się firmą. IKEA w Polsce posiada obecnie dziewięć sklepów, które w roku finansowym 2015 odwiedziły ponad 24 miliony osób. Ponadto, poprzez IKEA Centres Poland S.A., firma zbudowała i zarządza ośmioma parkami oraz centrami handlowymi. W Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego zlokalizowane jest Regionalne Centrum Dystrybucyjne, które obsługuje sklepy IKEA w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech. Biuro Zakupów współpracuje z producentami mebli i artykułów wyposażenia wnętrz w regionie Europy Centralnej, dostarczając je do sieci IKEA na całym świecie. W 13 lokalizacjach w Polsce znajdują się tartaki i fabryki mebli oraz komponentów meblowych IKEA Industry, w których pracuje ok. 10 tys. osób.

Powrót na górę

Instytucje miejskie

Kultura

Polskie portale

INSTYTUCJE

Miasta różne

Follow Us