Menu

Sprawy urzędowe w twoim domu

  • Autor 

ePuap CustomW głównym budynku Urzędu Miejskiego w Jaworznie od czerwca funkcjonuje Punkt Potwierdzania Profili Zaufanych, w którym mieszkańcy mogą sfinalizować procedurę związaną z zakładaniem bezpłatnego konta umożliwiającego elektroniczny kontakt z instytucjami. Dzięki platformie ePUAP każdy obywatel jest w stanie załatwić urzędowe formalności przez Internet.

ePUAP (elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej) jest ogólnopolską platformą teleinformatyczną poprzez którą obywatele mogą załatwiać sprawy urzędowe za pośrednictwem Internetu, a  podmioty publiczne bezpłatnie udostępniać swoje usługi w postaci elektronicznej.

Profil zaufany służy natomiast do potwierdzania tożsamości w elektronicznych kontaktach z urzędem za pomocą ePUAP. Profil zaufany ma takie samo zastosowanie jak odręczny podpis w dokumentach składanych w sposób tradycyjny. Posługując się profilem zaufanym, obywatel może złożyć wniosek lub podanie poprzez platformę ePUAP, bez konieczności osobistego udania się do urzędu.

Aby uzyskać profil zaufany należy:

  • założyć konto na stronie www.epuap.gov.pl,

  • po zalogowaniu na założone konto, wypełnić i wysłać wniosek o nadanie profilu zaufanego.

Procedurę kończy jednorazowa wizyta w Punkcie Potwierdzania Profili Zaufanych, który od 19 czerwca funkcjonuje w Urzędzie Miejskim: budynek A (ul. Grunwaldzka 33), parter, pokój 26.

Instrukcja opisująca czynności związane z zakładaniem profilu zaufanego jest dostępna na stronie www.jaworzno.pl.

- Zachęcamy wszystkich mieszkańców do zakładania na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej własnych kont oraz składania wniosków o uzyskanie bezpłatnego Profilu Zaufanego, dzięki któremu będą mieli Państwo możliwość załatwiania spraw w urzędzie za pośrednictwem Internetu ? zachęca naczelnik Wydziału Informatyki Tomasz Bochenek.

***

Punkt Potwierdzania Profili Zaufanych został uruchomiony w ramach projektu e-Urzędy - utworzenie zintegrowanego systemu wspomagania zarządzania w administracji publicznej wraz z zapewnieniem świadczenia usług drogą elektroniczną, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Projekt e-Urzędy jest wspólnym projektem 6 jednostek samorządu terytorialnego obejmującym gminy: Jaworzno (lider projektu), Sosnowiec, Tarnowskie Góry, Świerklaniec, Zbrosławice oraz Wielowieś. Najbardziej ogólnie projekt opisuje hasło: ?Otwieramy nowoczesne wrota cyfrowej komunikacji na linii samorząd ? mieszkańcy?, a efektem projektu będzie m.in. 80 nowych usług elektronicznych świadczonych przez nasz Urząd poprzez platformę ePUAP.

Materiał pochodzi ze strony www.jaworzno.pl

Powrót na górę

Instytucje miejskie

Kultura

Polskie portale

INSTYTUCJE

Miasta różne

Follow Us