Menu
reklama

Maria MaterlaSmolilo zabinska 750 Jacek Kielski 750Mariusz Kowalski 750Wiesław Więckowski Mariusz BurczyTeresa Kondoszek

reklama
reklama

5 zachowań, których należy bezwzględnie unikać w pracy!

praca plotkiSzukasz pracy w Jaworznie? Zależy Ci na przyjaznej atmosferze, bo w poprzedniej firmie nie miałeś pozytywnych relacji z szefem lub zespołem? Wiesz, że to jak będziesz się czuł w nowym miejscu, w znacznym stopniu zależy od Ciebie? Zobacz, czego powinieneś unikać!

Plotkowanie w pracy

Niezależnie od tego, czy w firmie jesteś już długo, czy szukasz nowej pracy w Jaworznie, unikaj plotkowania o innych współpracownikach. Pamiętaj, że panuje zasada, że jeśli ktoś obgaduje innego współpracownika w Twoim towarzystwie, to jest duże ryzyko, że i Ty z czasem staniesz się obiektem jego plotek. Zaczynając nową pracę, Twój kredyt zaufania jest niewielki, więc nie warto go tracić! Poza tym nie wiesz, czy osoba, z którą dzielisz się kontrowersyjną informacją, podziela Twój punkt widzenia. Co, jeśli zna się z ofiarą Twojego obgadywania na polu prywatnym, mimo że nawet tego nie podejrzewasz?

Ciągłe narzekanie

To prawda, że w pracy czasami bywa ciężko, jednak codzienne narzekanie na zakres obowiązków jest męczące dla Twoich współpracowników i może być przyczyną konfliktu z szefem, a nawet zwolnienia! Pamiętaj, że nie jesteś zatrudniony za karę, za wykonywanie zadań otrzymujesz wynagrodzenie i przede wszystkim zatrudnienie się w firmie było Twoim świadomym wyborem. Skoro nie jesteś zadowolony, to warto pomyśleć o zmianie. Nie kreuj się na wiecznego marudę!

Wybuchy agresji

Masz prawo mieć gorszy dzień i źle się czuć. W takich sytuacjach warto zakomunikować to przełożonemu oraz kolegom z pracy i ostrzec, że dziś jesteś w słabszej formie. Możesz również pójść na zwolnienie, jeśli masz taką sposobność. Na pewno nikt nie będzie miał do Ciebie o to pretensji. Pamiętaj jednak, że wybuchy gniewu i odreagowywanie swoich problemów i frustracji na otoczeniu sprawi, że będziesz bardzo źle postrzegany w towarzystwie. Zastanów się, czy chcesz mieć opinię konfliktowego pracownika. Ktoś nie zgadza się z Twoim zdaniem? Ma do tego prawo i nie powinieneś go obrażać.

Nieumiejętność oddzielenia pracy od życia prywatnego

Nic tak nie denerwuje ludzi w zespole, jak niekończące się prywatne rozmowy na telefonie jednego ze współpracowników. Nawet jeśli nikt Ci tego nie powie, na pewno będzie to odebrane jako brak szacunku dla innych, którzy właśnie próbują się skupić na skomplikowanym zadaniu. Podoba Ci się koleżanka z zespołu? Flirtowanie z nią zostaw raczej na wieczór. Poza pracą przyjaźnisz się z dziewczyną siedzącą naprzeciw Ciebie? Świetnie! To nie znaczy, że całymi godzinami macie rozprawiać o swoich miłosnych perypetiach! Twoje życie prywatne jest ważne...ale dla Ciebie i najbliższych Ci osób, pozostałych raczej niewiele obchodzi, jakkolwiek brutalnie by to brzmiało. Oczywiście nie ma przeszkód, żebyś w ciągu dnia odebrał paczkę od kuriera czy wykonał jakiś ważny prywatny telefon, ale staraj się z tym nie afiszować.

Kłamstwa, intrygi i przypisywanie sobie cudzych zasług

Bywa, że manipulator pozostaje niedostrzeżony przez przełożonych, a nawet współpracowników przez wiele miesięcy pracy. W tym czasie potrafi skłócić ze sobą ludzi i niczym jadowity pająk stworzyć sieć kłamstw dotyczących swojej pracy lub kolegi zespołu. Rozszyfrowanie toksycznego pracownika może trochę potrwać, ale w końcu ktoś zorientuje się w Twoich kłamstwach i możesz przekreślić wszystko, co do tej pory zrobiłeś. Nie przypisuj sobie cudzych zasług, zadbaj o własne sukcesy i pod żadnym pozorem nie stawiaj celowo w złym świetle swoich kolegów z zespołu! Kompetentny i inteligentny szef na pewno nie odbierze tego pozytywnie.

Powrót na górę

Instytucje miejskie

Kultura

Polskie portale

INSTYTUCJE

Miasta różne

Follow Us