UWAGA NA OSZUSTÓW! - NASZA S.A. ? OSTRZEŻENIE KONSUMENCKIE
- Autor Alex
Miejski Rzecznik Konsumentów w Jaworznie informuje, że na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) zostało opublikowane ostrzeżenie dotyczące firmy telekomunikacyjnej Nasza S.A. Prezes UOKiK prowadzi postępowanie przeciwko firmie Nasza S.A. i po raz kolejny ostrzega konsumentów, że firma ta stosuje nielegalną praktykę, która może narazić szeroki krąg konsumentów na znaczne straty finansowe i niekorzystne skutki. UOKiK apeluje o ostrożność i przestrzega, że :
- przedstawiciele firmy Nasza S.A. telefonują do osób w podeszłym wieku i podają się za ich dotychczasowego operatora,
- przedstawiciele firmy Nasza S.A. proponują obniżenie abonamentu za telefon i nielimitowane rozmowy, które w rzeczywistości wiążą się z dodatkową opłatą. Dodatkowo konsument jest obciążany opłatami za wykaz połączeń, wyświetlanie numeru i ubezpieczenie zapłaty na wypadek śmierci, nawet gdy nie wyrażał na to zgody,
- na umowie nie ma logo spółki, a jej nazwa i dane są napisane małą czcionką. Wyraźnie zaznaczona jest tylko nazwa dotychczasowego operatora konsumenta,
- informacja o zmianie operatora telekomunikacyjnego dociera do konsumenta zazwyczaj po upływie 14 dni, w których może bezpłatnie odstąpić od umowy,
- kara, którą pobiera Nasza S.A. za rozwiązanie umowy, wynosi od około 500 zł do około 1500 zł.
Postępowanie dotyczące Nasza S.A. prowadzi także Prokuratura Okręgowa w Płocku. Całą treść ostrzeżenia można przeczytać na www.uokik.gov.pl.
Konsumencie,
- jeżeli zadzwoni do Ciebie konsultant reprezentujący firmę, z którą masz podpisaną umowę i w trakcie rozmowy złoży Ci propozycję obniżenia abonamentu czy też rachunków za gaz lub prąd, to zapisz szczegóły oferty i odłóż słuchawkę,
- nie podawaj swoich danych przez telefon,
- zadzwoń do swojego operatora telekomunikacyjnego lub sprzedawcy prądu bądź gazu i upewnij się, czy konsultant rzeczywiście działał w imieniu Twojego operatora lub dostawcy mediów,
- pamiętaj, że od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa (czyli na przykład w Twoim domu) masz prawo odstąpić w terminie 14 dni kalendarzowych.
Miejski Rzecznik Konsumentów
Krystyna Banasik
ul. Plac Górników 5, pok. 20
tel. (+48 32) 6181 777
fax (+48 32) 6181 723
Mieszkańcy Jaworzna mogą zgłaszać się do Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów:
- osobiście - w godzinach pracy Urzędu;
- telefonicznie tel. (+48 32) 6181 777;rzecznik.konsumentow@um.jaworzno.pl Miejski Rzecznik Konsumentów odpowiada jedynie na e-maile zawierające dane nadawcy.
Rzecznik wykonuje swoje zadania przez zapewnienie konsumentom bezpłatnych porad prawnych, występowanie do przedsiębiorców w spornych sprawach w formie mediacji. Rzecznik Konsumentów nie ma uprawnień kontrolnych, nie może wydawać nakazów, zakazów, nakładać kar.
Pod adresemwww.jaworzno.pl/urzad-miejski/miejski-rzecznik-konsumenta można znaleźć informacje o zakresie zadań rzecznika konsumentów, oraz pobrać potrzebne wzory dokumentów.
Artykuły powiązane
- Adwokat czy radca prawny - jakie mają kompetencje?
- Czy depilacja laserem bikini jest bezpieczna?
- Domniemanie uczciwości przedsiębiorcy - wreszcie!
- OGRANICZENIE HANDLU W NIEDZIELĘ I ŚWIĘTA - rzecznik konsumentów wyjaśnia i podsumowuje
- 5 pomysłów na wykorzystanie pufy w domu
- Przedświąteczne zakupy - Rzecznik Konsumentów radzi
- Jak jeść zdrowo? Kilka przydatnych wskazówek